اندازه و اجزای برج های خنک کننده

سیستم برج خنک کننده:

برج خنک‌کننده وسیله ای برای دفع حرارت زاید آب مورد استفاده در چگالنده به جو از طریق تبادل حرارتی با هوا است. برج‌ های خنک‌ کننده معمولاً با تبخیر آب، حرارت ایجاد شده در یک واحد شیمیایی را دفع کرده و سیال سرویس را تا دمای حباب مرطوب هوا پایین می‌آورند، البته باید در نظر داشت در برخی از برج‌ های خنک ‌کننده با چرخه بسته که به برج خنک‌کن خشک مشهور هستند،کاهش دمای سیال سرویس صرفاً تا دمایی نزدیک به دمای حباب خشک هوا امکان‌ پذیر است.

از برج خنک‌کننده در سیستم خنک‌کاری واحد های پالایشگاهی، پتروشیمیایی و سایر واحد های شیمیایی مشابه، نیروگاه‌ های حرارتی و سیستم‌ های اچ‌ وی‌ ای ‌سی برای تهویه مطبوع ساختمان استفاده می‌شود. دسته ‌بندی برج‌ های خنک‌کننده بر اساس نوع تماس هوا با آب صورت می‌گیرد. متداول‌ ترین گونه ‌های برج خنک‌کننده بر اساس مکانیسم ‌های جا به ‌جایی طبیعی و جا به ‌جایی اجباری تقسیم ‌بندی می‌ شوند.

ما یاد گرفته ایم که برج های خنک کننده چیست و اصل فیزیکی (ساده ای) که آن ها برای حفظ عملکرد بالا استفاده می کنند. اکنون به نحوه ساخت آن ها و به طور خاص معیار هایی که برای تعیین اندازه آن ها استفاده می شود، خواهیم پرداخت.

نحوه اندازه گیری برج خنک کننده و اهمیت درجه حرارت لامپ مرطوب:

اندازه برج خنک کننده با چند پارامتر اساسی تعیین می شود. این شامل:

·        توان حرارتی که باید تلف شود.

·        دمای آب ورودی به برج.

·        دمای خروجی حاصل شود.

·        شرایط گرماسنجی (به عنوان مثال دما و رطوبت) منطقه نصب.

این اطلاعات به ویژه یک عامل تعیین کننده در تعیین اندازه صحیح است. شناسایی پارامتر دقیق دمای لامپ مرطوب که همان طور که دیدیم، بد ترین شرایط محیطی محل نصب و حداقل دمایی را که آب سرد شده توسط برج تبخیر ممکن است به دست آورد، امکان پذیر می سازد.

در این محدودیت ها، دمای پروژه مورد نیاز برای دفع بار حرارتی تأمین شده توسط سیستم باید تضمین شود. پس از تعیین درجه حرارت لامپ مرطوب (به طور متوسط ​​حدود 10 درجه سانتیگراد پایین تر از دمای محیط)، مشخص است که رویکرد مورد نیاز برای آب خروجی کوچک تر و برج تبخیر مورد نیاز برای دستیابی به آن بزرگ تر خواهد بود. منظور ما برای رویکرد تفاوت بین دمای لامپ مرطوب و دمای آب خنک است.

معمولاً رویکردی بین 2 الی 3 درجه سانتیگراد تا 5 الی 6 درجه سانتیگراد کاملاً نیاز های بیشتر امکانات مدرن را برآورده می کند.

اجزای برج خنک کننده و مواد استفاده شده:

اکنون به اجزای اصلی رسیده ایم که برج های خنک کننده تبخیری را مشخص می کنند ، چه مدار باز و چه مدار بسته.

·        مهار اصلی و ساختار پشتیبانی برای برج تبخیری:

این را می توان از ورق فلز، فایبرگلاس یا هر دو ماده ساخته شده است. برای برج های بزرگ صنعتی یا هذلولی، از سیمان نیز استفاده می شود.

·    سطح تبادل گرما (در برج های خنک کننده مدار باز) یا سیم پیچ تبادل گرما، به طور کلی همراه با بسته های لوله صاف (در برج های خنک کننده مدار بسته):

این ها قلب قلب برج تبخیر هستند. در حقیقت، این ها اجزایی هستند که تبادل حرارت بین آب و هوا از طریق آن ها صورت می گیرد.

·        فن های محوری یا گریز از مرکز:

این تنها قسمت مکانیکی متحرک است و جزء تبخیر آب مورد نیاز برای رسیدن به خنک سازی است. انتخاب فن محوری یا گریز از مرکز، بسته به شرایط طراحی، برای دستیابی به کارآمد ترین عملکرد و کمترین مصرف انرژی سیستم مهم است. بیایید به معیار ها نگاه کنیم.

سیستم توزیع آب، معمولاً از سطح شیب دار لوله و نازل تشکیل شده است. توزیع آب خنک کننده روی سطح تبادل گرما (برج خنک کننده مدار باز) یا روی سیم پیچ تبادل گرما (برج خنک کننده مدار بسته) را ممکن می سازد.

حذف کننده قطره، بلافاصله در بالا دست فن قرار دارد. این برای حفظ قطرات آب است که در غیر این صورت با جریان هوا ناشی از فن به خارج منتقل می شود.

بعلاوه، ماهیت آب خنک شده هم در انتخاب مصالح ساختمانی مورد استفاده که همان طور که در بالا گفته شد و هم در مناسبترین نوع سطح تبادل حرارت تأثیر دارد. در مورد آبی که به ویژه تهاجمی یا اسیدی باشد، مواد مقاوم در برابر خوردگی یا فایبرگلاس انتخاب ارجح خواهد بود، که مورد دوم ذاتاً توسط اکثر عوامل شیمیایی تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

از طرف دیگ، اگر آب بتواند توسط فرآیند آلوده شود، با آن کدورت یا سایر آلاینده ها، از جمله مواد آلی را بکشید، مناسب ترین نوع سطح تبادل گرما باید از موجود موجود ارزیابی شود. از ضد آلودگی تا عمودی کانال های عبور نکردن، به بسته های کلاسیک که بر اساس اصل تفکیک قطرات ساخته شده اند.

همان طور که در بالا ذکر شد، برج های خنک کننده تبخیری با تبخیر اجباری مقدار مشخصی از آب، هدف خود را از خنک کردن آب به دست می آورند. مقدار آب تبخیر شده مستقیماً با مقدار گرمای اتلاف شده متناسب است: به طور خاص، تقریباً به ازای هر 600 کیلوکالری بار حرارتی که تلف می شود، تقریباً 1 لیتر آب از بین می رود.

این یک واقعیت غیر قابل انکار فیزیک است و نشان دهنده یکی از معدود جنبه های حیاتی است که بنابراین باید در تعادل مثبت سیستم های تبخیری نسبت به سایر فن آوری های خنک کننده مدیریت شود.

برای دستیابی به خنک سازی، آب تبخیر باید مجدداً وارد مدار شو. خوب است که این کار با تهویه کیفیت آب انجام شود به گونه ای که رسوبات و رسوبات مقیاس به طور کلی در مدار رخ ندهد. زیرا غلظت نمک های موجود در آب تبخیر شده در آب باقی مانده حل می شود و غلظت آن به آرامی افزایش می یابد. به طور خلاصه، کنترل این غلظت و اطمینان از عدم عبور از برخی محدودیت ها ضروری است. به طور معمول، یک تصفیه مناسب آهک و جریان جزئی آب موجود در مدار برای این منظور بیش از حد مناسب است.

در حالی که آب تبخیر تابعی از گرمای اتلاف شده است و بنابراین نمی تواند از نظر کمی اصلاح شود، آبی که به عنوان جریان تعریف می شود می تواند اصلاح شود و برای حفظ مقدار نمک های محلول در محدودیت های خاص عمل می کند.

جریان را می توان به صورت تجربی کنترل کرد، تمایل به همان تبخیر (عامل غلظت "2") است. یا همچنین می تواند با نظارت مداوم بر کیفیت آب موجود در مدار، به ویژه پارامتر هدایت الکتریکی، کنترل شود.

کنترل هدایت با استفاده از روش های درمانی خاص در مقیاس آهک و سپس کنترل جریان به طور مناسب باعث می شود مقدار هدر رفته آب کاهش یابد. نه تنها این، همچنین اجازه می دهد تا کارایی سیستم کاملاً حفظ شود و فواصل بین مداخلات تعمیر و نگهداری و جایگزینی اجزای مورد استفاده را افزایش می دهد. بنابراین، راه حل ایده آل ممکن است انتخاب یک راه حل یکپارچه برای تأسیسات شما باشد، به عنوان مثال بسته هایی که علاوه بر یک واحد تبخیری، شامل تجهیزات خاصی برای کنترل و مدیریت آب نیز هستند. بهتر است، اگر مستقیماً توسط تولید کننده پیشنهاد شود: به این ترتیب ممکن است از نظر مواد مناسب باشند و به طور خاص برای دستگاهی که در خدمت آن است طراحی شده باشند.

تولید کننده برج خنک کننده:

برج های خنک کننده، اگر چه ماشین های قدرتمندی هستند، اما برای اطمینان از عملکرد صحیح آن ها در بالا ترین بازده به بازرسی های دقیق نیاز دارند. یکی از مهم ترین اجزای نگهداری، پیشرانه دنده برج خنک کننده است. کارشناسان خدمات دنده در شرکت هلدینگ صنایع برتر می توانند به شما در نگهداری، تمیز کردن و تعمیر درایو های دنده برج خنک کننده کمک کنند.

گروه تولیدی و صنعتی هلدینگ صنایع برتر در بسیاری از برنامه های آموزش محلی و ملی در زمینه طراحی، نصب و مدیریت سیستم های برج خنک کننده و تحقیقات مرتبط را ارائه می دهد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص برج خنک کننده و فرایند تولید برج خنک کننده، قیمت برج خنک کننده و همچنین سؤالات بیشتر در مورد راه حل های کمکی برج خنک کننده یا سایر دستگاه های خنک کن، لطفاً با کارشناسان و متخصصان هلدینگ صنایع برتر از طریق شماره تماس های 02186127232 و 09127051674 در ارتباط باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات و محصولات ما، از جمله سیستم مدیریت روغن قابل حمل برای برج خنک کننده، از طریق ایمیل با ما تماس بگیرید. ما خوشحال خواهیم شد که در مورد مناطقی که خدمات می دهیم و کیفیت ساختی که می توانیم برای تعمیر یا نو سازی درایو های چرخ دنده برج خنک کننده شما به ارمغان آوریم، به شما بیشتر بگوییم. 




Comments

Popular posts from this blog

تفاوت برج خنک کننده مدار باز و برج خنک کننده مدار بسته یا ترکیبی

برج خنک کننده چیست؟