تفاوت برج خنک کننده مدار باز و برج خنک کننده مدار بسته یا ترکیبی

برج خنک کننده مدار باز:

در برج های خنک کننده مدار باز، تماس مستقیم بین آب برای خنک شدن و هوا وجود دارد.

برج خنک کننده باز مبدل حرارتی است که برای خنک کردن آب از تماس مستقیم با هوا استفاده می کند. انتقال گرما تا حدی به دلیل تبادل گرما بین هوا و آب اتفاق می افتد، اما عمدتا به دلیل تبخیر مقدار کمی از آب است که باید خنک شود. این اجازه می دهد تا در دمای کمتر از دمای محیط خنک شود.

عملکرد برج خنک کننده مدار باز:

·        آبی که باید خنک شود به قسمت بالای برج خنک کننده هدایت می شود.

·        نازل ها آب را روی بسته بندی برج توزیع می کنند.

·   آب به لطف شکل در یک لایه نازک و یکنواخت روی بسته بندی پخش می شود. این امر منجر به ایجاد یک سطح تماس بسیار بزرگ (سطح تبادل گرما) می شود.

·   فن از طریق بسته بندی هوای محیط را می دزد یا خارج می کند (بسته به نوع فن). این هوا به 2 روش مختلف آب را خنک می کند. بخشی از گرما به دلیل همرفت (تماس بین آب گرم و هوای سرد تر) برداشته می شود، اما قسمت اصلی خنک کننده به دلیل تبخیر خواهد بود.

·        هوا که اکنون از رطوبت اشباع شده است، از طریق قسمت فوقانی تخلیه می شود.

·        آب خنک شده در حوضه جمع می شود تا بتواند در فرآیند تولید مجدداً مورد استفاده قرار گیرد.

·   حذف کننده های قطره بالای نازل ها اطمینان حاصل می کنند که قطره های آب از برج خنک کننده خارج نمی شوند.

برج خنک کننده مدار بسته:

تماس مستقیمی بین آب برای خنک شدن و هوای داخل برج های خنک کننده مدار بسته وجود ندارد، اما از یک مبدل حرارتی اضافی استفاده می شود. برج خنک کننده با لوله کشی و مبدل حرارتی صفحه ای نیز وجود دارد.

برج خنک کننده مبدل حرارتی است که از تماس مستقیم با هوا برای خنک کردن آب استفاده می کند. تبادل گرما تا حدی از طریق تبادل گرما بین هوا و آب اتفاق می افتد، اما عمدتا از طریق تبخیر مقدار کمی از آب است که باید سرد شود. این اجازه می دهد تا در دمای کمتر از دمای محیط خنک شود.

وقتی آبی که باید خنک شود نمی تواند با هوا تماس بگیرد (به عنوان مثال در صنایع غذایی) ، استفاده از مبدل حرارتی ضروری است.

مبدل حرارتی آب فرآیندی را که باید خنک شود از "آب تبخیر" برج خنک کننده جدا می کند. با این کار از تماس بین آب فرآیند و هوا جلوگیری می شود.

در برج های خنک کننده مدار باز نیازی به استفاده از ضد یخ نیست ، استفاده از ضد یخ در برج های خنک کننده بسته ممکن است لازم باشد.

فرایند برج خنک کننده:

آب فرآیندی که باید خنک شود از طریق مبدل حرارتی هدایت می شود. این مبدل حرارتی از صفحات فولاد ضد زنگ تشکیل شده است و در کنار برج خنک کننده در یک اتاق مجاور مجزا قرار دارد.

در داخل مبدل حرارتی، گرمای آب از طرف فرآیند به آب خنک کننده در طرف برج خنک کننده منتقل می شود.

آب فرآیند اکنون دوباره خنک شده و می تواند به عنوان آب خنک کننده در فرآیند دوباره استفاده شود. در نتیجه، آب خنک کننده در یک مدار بسته بین مصرف کنندگان (ماشین آلات تولید، کندانسورها و غیره) و مبدل حرارتی گردش می کند.

سمت برج خنک کننده:

هنگامی که آب خنک کننده مجدداً از مبدل حرارتی صفحه خارج شد، از طریق لوله کشی به قسمت بالای برج خنک کننده هدایت می شود، جایی که نازل ها آب را روی بسته بندی برج توزیع می کنند.

آب خنک شده از داخل بسته بندی می ریزد و در حوضچه جمع می شود. این جایی است که آب شیرین از طریق پمپ چرخش به مبدل حرارتی بازگردانده می شود تا دوباره مورد استفاده قرار گیرد.

آب توسط هوایی که توسط فن (های) در جریان متقابل تولید می شود ، خنک می شود. این هوا پس از تماس با آب جاری از بسته بندی گرم شده و اشباع می شود. هوا از قسمت بالا خسته می شود.

حذف کننده های قطره بالای نازل ها اطمینان حاصل می کنند که قطره های آب از برج خنک کننده خارج نمی شوند.

کولر آدیاباتیک  یا برج خنک کننده مدار ترکیبی:

کولر آدیاباتیک کولر مایع است. گرمای حذف شده در بیشتر سال با استفاده از هوای محیط خشک خشک می شود. به محض این که دمای هوای محیط بیش از حد زیاد شود، این دستگاه به طور خودکار به حالت مرطوب تبدیل می شود و از اثر خنک کننده تبخیر آب استفاده اضافی می کند.

تولید کننده برج خنک کننده:

برج های خنک کننده، اگر چه ماشین های قدرتمندی هستند، اما برای اطمینان از عملکرد صحیح آن ها در بالا ترین بازده به بازرسی های دقیق نیاز دارند. یکی از مهم ترین اجزای نگهداری، پیشرانه دنده برج خنک کننده است. کارشناسان خدمات دنده در شرکت هلدینگ صنایع برتر می توانند به شما در نگهداری، تمیز کردن و تعمیر درایو های دنده برج خنک کننده کمک کنند.

گروه تولیدی و صنعتی هلدینگ صنایع برتر در بسیاری از برنامه های آموزش محلی و ملی در زمینه طراحی، نصب و مدیریت سیستم های برج خنک کننده و تحقیقات مرتبط را ارائه می دهد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص برج خنک کننده و فرایند تولید برج خنک کننده و همچنین سؤالات بیشتر در مورد راه حل های کمکی برج خنک کننده یا سایر دستگاه های خنک کن و نیز استعلام قیمت برج خنک کننده، لطفاً با کارشناسان و متخصصان هلدینگ صنایع برتر از طریق شماره تماس های 02186127232 و 09127051674 در ارتباط باشید.

ما خوشحال خواهیم شد که در مورد مناطقی که خدمات می دهیم و کیفیت ساختی که می توانیم برای تعمیر یا نو سازی درایو های چرخ دنده شما به ارمغان آوریم، به شما بیشتر بگوییم.



Comments

Popular posts from this blog

برج خنک کننده چیست؟

اندازه و اجزای برج های خنک کننده