برج خنک کننده چیست؟

سیستم برج خنک کننده:

برج خنک کننده واحد مبدل حرارتی بزرگی است که آب خنک کننده را برای از بین بردن گرما از مایع خنک کننده ای که برای خنک سازی ماشین آلات، پردازش مایعات یا ساختمان ها استفاده شده است، فراهم می کند. وقتی آب خنک کننده با هوا ملاقات می کند، قسمت کوچکی تبخیر می شود و دمای آن را کاهش می دهد. این به عنوان "خنک کننده تبخیری" شناخته می شود.

معمولاً یافتن برج های خنک کننده که در نزدیکی آب مانند دریاچه ها و رودخانه ها قرار دارند، برای اطمینان از تأمین ثابت آب برای خنک سازی است. در بسیاری از شرایط، می توانید یک برج خنک کننده و خنک کننده را با هم جفت کنید تا برودت صنعتی کارآمد تر باشد.

انواع برج خنک کننده موجود:

برج های خنک کننده در اندازه ها و انواع مختلفی وجود دارند و کاربرد های خاصی به برج های خاص نیاز دارند. شناخت انواع مختلف موجود و همچنین نقاط قوت و ضعف آن ها هنگام نگهداری این تجهیزات ضروری است.

دو نوع برج اولیه خنک کننده وجود دارد:

·        برج خنک کننده مدار مستقیم یا برج خنک کننده مدار باز

·        برج خنک کننده مدار غیر مستقیم یا برج خنک کننده مدار بسته

برج خنک کننده مدار باز سازه ای محصور شده است که جریان آب گرم شده را درون آن بر روی مواد پر کننده توزیع می کند. در این برج های خنک کننده، آب باید مستقیماً در معرض هوا قرار گیرد تا خنک کننده تبخیری اتفاق بیفتد.

از طرف دیگر، یک برج خنک کننده مدار بسته نیاز به تماس مستقیم هوا و آب در حال خنک شدن ندارد. آبی که در حال خنک شدن است از طریق یک مدار بسته جریان می یابد و در تماس مستقیم با جو یا آب خارجی گردش مجدد نیست.

برج های خنک کننده را می توان بر اساس جهت گیری هوا و آب از طریق آن ها و نحوه حرکت هوا از طریق آن ها طبقه بندی کرد. واحد های عبور جریان و جریان متقابل از نظر جریان هوا و آب جهت دار محبوب ترین انواع این برج ها هستند. واحد های پیش نویس طبیعی و اجباری با توجه به چگونگی گردش هوا متداول ترین نوع هستند.

موارد استفاده از چیلر های صنعتی:

از سیستم های چیلر صنعتی می توان برای عملیات خنک سازی در صنایع مختلف استفاده کرد. در زیر برخی از رایج ترین برنامه ها ذکر شده است:

·        فرآوری مواد غذایی:

از چیلر های صنعتی به طور گسترده ای در عملیات تولید و فرآوری مواد غذایی استفاده می شود که به دقت بالایی در کنترل دما نیاز دارند. به عنوان مثال، از چیلر ها برای کنترل دما در هنگام تخمیر و ذخیره شراب استفاده می شود. چیلر های نانوایی به خنک کننده میکسر، خنک کننده آب آشامیدنی و خنک کننده مخزن های مخمر کمک می کنند که همه از اجزای مهم نانوایی هستند.

·        اتمام فلز:

کنترل دما در فرآیند های اتمام فلزات مانند آبکاری و یا آبکاری بدون برق برای از بین بردن گرمای اضافی ضروری است، زیرا آن ها معمولاً برای اتصال فلزات به دمای بسیار بالا (چند صد درجه) نیاز دارند. برخی صنایع از خنک کننده های تمام کننده فلز برای خنک سازی مایع آنودایزر در یک مبدل حرارتی یا استفاده از گلیکول و آب به عنوان محیط خنک کننده برای کاهش درجه حرارت داخل مخزن استفاده می کنند.

·        قالب گیری تزریقی:

قالب تزریق یک روش تولید انبوه برای ایجاد قطعات پلاستیکی با استفاده از دستگاه تزریق قالب، گلوله های ترموپلاستیک و قالب است. فرآیند و مذاب باید در حدود دمای دقیق حفظ شود تا از بروز مشکلاتی مانند ترک، تاب خوردگی و تنش های داخلی در محصول نهایی جلوگیری شود.

·        چیلر قالب گیری تزریقی:

چیلر قالب گیری تزریقی می تواند برای اطمینان از کیفیت مطلوب محصول، جریانی از مایعات فوق العاده سرد را برای خنک کردن قالب با سرعت ایده آل تأمین کند.

·        خنک کننده فضا:

در کارخانه های تولیدی که از ماشین آلات سنگین استفاده شده از آن ها گرمای زیادی تولید می شود، یک چیلر می تواند به جلوگیری از شدت دما در دفاتر و سایر فضا های کاری کمک کند. آن ها همچنین به صرفه جویی در هزینه های خرید سیستم های جداگانه تهویه مطبوع HVAC برای خنک سازی کمک می کنند.

تعیین اندازه مناسب چیلر و برج خنک کننده برای نیاز های شما:

انتخاب چیلر و برج خنک کننده با اندازه مناسب برای فرآیند، ماشین آلات و خنک کننده فضا کارآمد و مقرون به صرفه است. کاربرد آسان اندازه گیری چیلر ها و برج های خنک کننده می توانند به شما کمک کنند تا به سرعت ظرفیت، اندازه برج خنک کننده و اندازه چیلر خود را تعیین کنید.

تولید کننده برج خنک کننده:

برج های خنک کننده، اگر چه ماشین های قدرتمندی هستند، اما برای اطمینان از عملکرد صحیح آن ها در بالا ترین بازده به بازرسی های دقیق نیاز دارند. یکی از مهم ترین اجزای نگهداری، پیشرانه دنده برج خنک کننده است. کارشناسان خدمات دنده در شرکت هلدینگ صنایع برتر می توانند به شما در نگهداری، تمیز کردن و تعمیر درایو های دنده برج خنک کننده کمک کنند.

گروه تولیدی و صنعتی هلدینگ صنایع برتر در بسیاری از برنامه های آموزش محلی و ملی در زمینه طراحی، نصب و مدیریت سیستم های برج خنک کننده و تحقیقات مرتبط را ارائه می دهد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص برج خنک کننده و فرایند تولید برج خنک کننده و همچنین سؤالات بیشتر در مورد راه حل های کمکی برج خنک کننده یا سایر دستگاه های خنک کن و نیز اطلاع از قیمت برج خنک کننده، لطفاً با کارشناسان و متخصصان هلدینگ صنایع برتر از طریق شماره تماس های 02186127232 و 09127051674 در ارتباط باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات و محصولات ما، از جمله سیستم مدیریت روغن قابل حمل برای برج خنک کننده، از طریق ایمیل با ما تماس بگیرید. ما خوشحال خواهیم شد که در مورد مناطقی که خدمات می دهیم و کیفیت ساختی که می توانیم برای تعمیر یا نو سازی درایو های چرخ دنده برج خنک کننده شما به ارمغان آوریم، به شما بیشتر بگوییم.



Comments

Popular posts from this blog

تفاوت برج خنک کننده مدار باز و برج خنک کننده مدار بسته یا ترکیبی

اندازه و اجزای برج های خنک کننده